Створення сайтів – це процес, який має свої тонкощі, які впливають якість готового ресурсу.
Давайте подумаємо, якому елементу сайту найменше приділяють увагу при створенні сайту новачками? Правильно! Футер! А дарма…
Футер – це нижня частина сайту, куди виносять корисну, але не першорядну інформацію. Тобто відомості, які мають бути на сайті, але в меню їх краще не ліпити, щоб не перевантажувати його.
Футер вважають марним і не цікавим, але якщо він розроблений правильно. Якщо його дизайн ретельно продумати, побудувати грамотну структуру та наповнити відповідною інформацією, то це лише приверне увагу відвідувачів.
За допомогою футера можна:
Подвал сайта помогает удержать посетителя, подтолкнуть его к дальнейшему действию – заполнению формы, переход на страницу в соцсетях и так далее.
Підвал сайту допомагає утримати відвідувача, підштовхнути його до подальшої дії – заповнення форми, перехід на сторінку в соцмережах тощо.
До того ж футер спрощує навігацію! Коли користувач далеко «пішов» від шапки сайту, то йому буде ліньки повернутися, щоб дізнатися контактні дані. Тому, розміщуючи навігаційні посилання у підвалі, ви спрощуєте пошук потрібної інформації.
Підвал – це як фінальний акорд, що дає користувачеві шанс знайти інформацію, яка йому потрібна. І щоби це добре працювало, необхідно подумати над оформленням.
Розберемося трохи детальніше, ніж заповнити підвал сторінки сайту.
У футер можна помістити:
Як бачите, футер – це зовсім не марна частина сайту! А дуже функціональна! Хоча є і те, чого в ній не можна розташовувати. Цікаво про це дізнатись детальніше?
Підвал сайту – це основний функціональний блок. Однак це далеко не привід робити з нього смітник. Тому не варто розміщувати у футері посилання, які не мають користі або не є важливими.
І тут постає питання – як зрозуміти, які посилання потрібні, а які ні? Не морочіться! Невідповідними є посилання, які просто не вписуються за логікою у навігацію сайту або його категорії. Без таких посилань, швидше за все, ви можете легко обійтися.
Ще одна помилка, яку іноді припускаються при оформленні футера – це SEO-оптимізація. Якщо з нею надто перестаратися, то пошукова система просто покарає недбайливого власника сайту, який сховав «чорне» SEO у підвалі сайту.
І ще – не бійтеся вільного простору у футері! Якщо ви заповните його великою кількістю посилань, то це:
Обидва фактори є дуже дратівливими для користувачів і призводять до того, що ці користувачі просто йдуть до ваших конкурентів! А це погано для бізнесу, тож враховуйте всі фактори.
До речі, є деякі рекомендації, які дозволять оформити футер сайту грамотно. Про них говоримо далі.
Отже, щоб підвал сайту мав привабливий вигляд, потрібно:
Як бачите для грамотного оформлення підвалу потрібно не так вже й багато. Просто не потрібно одразу списувати цей елемент сторінки сайту «з рахунків».
Чи відрізняється футер інтернет-магазину від футера інших сайтів?
Чим наповнити футер і скільки має бути інформації – повністю залежить від напряму вашої діяльності! Так, лендінги та сайти-візитки містять у підвалі дуже мало інформації та посилань. Максимум – це контактні дані, заклик до дії.
Однак у випадку з інтернет-магазинами справа інакша. Почну з того, що в меню такого сайту розміщують лише категорії та підкатегорії, що важливо для продажу товарів. Всю інфу інфу поміщати в меню просто не логічно, а значить її виносять у футер.
І тому футер інтернет-магазину часто має досить специфічний вигляд. У ньому може бути інформація:
Іншими словами, у футері інтернет-магазину часто вказують вакансії компанії, контакти менеджерів-консультантів, інфу про знижки та програми лояльності, відомості про способи оплати покупок, адреси сервісних центрів, інфу про співпрацю для партнерів та постачальників, а також посилання на FAQ. І, звичайно, у футері інтернет-магазину прописують відомості про компанію, режим роботи офлайн-і онлайн тощо.
Тепер підведу підсумок. Підвал інтернет-магазину від підвалу звичайного сайту відрізняється лише тим, що в ньому більше інформації та більше корисних посилань. При цьому інші вимоги до структури та дизайну ідентичні з футерами інших сайтів. Найголовніше, щоб підвал був помітним, зрозумілим та зручним для користування.
Заповніть форму, щоб замовити послугу по створенню сайта:
Заповніть форму та найближчим часом я з вами зв’яжуся: