Web-Master "TWS" Все о создании сайтов и веб-дизайне

Футер сайту – корисні поради щодо оформлення

Створення сайтів – це процес, який має свої тонкощі, які впливають якість готового ресурсу.

Давайте подумаємо, якому елементу сайту найменше приділяють увагу при створенні сайту новачками? Правильно! Футер! А дарма…

Футер – це нижня частина сайту, куди виносять корисну, але не першорядну інформацію. Тобто відомості, які мають бути на сайті, але в меню їх краще не ліпити, щоб не перевантажувати його.

Футер вважають марним і не цікавим, але якщо він розроблений правильно. Якщо його дизайн ретельно продумати, побудувати грамотну структуру та наповнити відповідною інформацією, то це лише приверне увагу відвідувачів.

За допомогою футера можна:

  • докладно розповісти клієнтам про себе та свою роботу;
  • запропонувати передплатити розсилку;
  • надати потрібну інформацію партнерам.

Подвал сайта помогает удержать посетителя, подтолкнуть его к дальнейшему действию – заполнению формы, переход на страницу в соцсетях и так далее.

Підвал сайту допомагає утримати відвідувача, підштовхнути його до подальшої дії – заповнення форми, перехід на сторінку в соцмережах тощо.

До того ж футер спрощує навігацію! Коли користувач далеко «пішов» від шапки сайту, то йому буде ліньки повернутися, щоб дізнатися контактні дані. Тому, розміщуючи навігаційні посилання у підвалі, ви спрощуєте пошук потрібної інформації.

Підвал – це як фінальний акорд, що дає користувачеві шанс знайти інформацію, яка йому потрібна. І щоби це добре працювало, необхідно подумати над оформленням.

Чим наповнити підвал

Розберемося трохи детальніше, ніж заповнити підвал сторінки сайту.

У футер можна помістити:

  1. Авторські права – так ви захистите свій контент від розкрадання. Гучно сказано? Мда…Гучно, тому що насправді контент із сайту все одно можуть викрасти, але принаймні ви заявите, що є автором та першоджерелом.
  2. Нагороди та сертифікати – їм теж місце у футері. Взагалі, будь-які досягнення компанії, бізнесу або вас, як фахівця, розміщуйте у футері. Там же зазначайте партнерів.
  3. Карта сайту – і її поміщаємо у підвал! У цьому випадку йдеться про список сторінок, які є на вашому сайті. Хоча і Google Maps це теж стосується, якщо ваша компанія має фізичну адресу.
  4. Політику конфіденційності або умови користування також поміщаємо в нижній колонтитул.
  5. Якщо сайт має форму зворотного зв’язку, то і її можна помістити у футер сайту. Хоча в даному випадку форму зворотнього зв’язку все-таки потрібно розмістити на головній сторінці або в бічній колонці, щоб вона завжди була ні на увазі!
  6. Контакти компанії часто їм присвячують цілий розділ. Проте розумніше просто знести їх у підвал. Хоча пункт контактів у меню теж має бути присутнім.
  7. Корисні посилання на сайт також розміщуйте у футері. Вони допоможуть відвідувачу знайти те, що його цікавить, якщо він не зміг знайти це в основному меню. Наприклад, це можуть бути кнопки “Доставка” та “Оплата”.
  8. Іконки соцмереж – ось їм точно саме місце у футері! Разом з ними можна розташувати і посилання на вхід у особистий кабінет, якщо є.
  9. Форму підписки на розсилку, якщо ви її пропонуєте, також розміщують у підвалі, разом із формою пошуку по сайту. Остання дуже важлива для інтернет-магазинів.
  10. Про компанію – цій сторінці не завжди потрібно виділяти цілий розділ. Краще розмістити коротку інформацію про компанію в підвалі сайту.
  11. Ключові запити – їх теж у футер без сумнівів! Це ж стосується й останніх оновлень у блозі. Хоча й у цьому випадку можна перенести оновлення у бічну панель.
  12. Заклик до дії типу “Давайте співпрацювати” або “Напишіть нам” теж краще розміщувати у футері.

Як бачите, футер – це зовсім не марна частина сайту! А дуже функціональна! Хоча є і те, чого в ній не можна розташовувати. Цікаво про це дізнатись детальніше?

Чого у футері бути не повинно

Підвал сайту – це основний функціональний блок. Однак це далеко не привід робити з нього смітник. Тому не варто розміщувати у футері посилання, які не мають користі або не є важливими.

І тут постає питання – як зрозуміти, які посилання потрібні, а які ні? Не морочіться! Невідповідними є посилання, які просто не вписуються за логікою у навігацію сайту або його категорії. Без таких посилань, швидше за все, ви можете легко обійтися.

Ще одна помилка, яку іноді припускаються при оформленні футера – це SEO-оптимізація. Якщо з нею надто перестаратися, то пошукова система просто покарає недбайливого власника сайту, який сховав «чорне» SEO у підвалі сайту.

І ще – не бійтеся вільного простору у футері! Якщо ви заповните його великою кількістю посилань, то це:

  1. По-перше, зіпсує загальне враження від сайту.
  2. По-друге, ускладнить користувачеві пошук потрібної інформації.

Обидва фактори є дуже дратівливими для користувачів і призводять до того, що ці користувачі просто йдуть до ваших конкурентів! А це погано для бізнесу, тож враховуйте всі фактори.

До речі, є деякі рекомендації, які дозволять оформити футер сайту грамотно. Про них говоримо далі.

5 порад, як оформити футер

Отже, щоб підвал сайту мав привабливий вигляд, потрібно:

  1. Щоб його основне тло відрізнялося від кольору тла самого сайту. Тоді він кидатиметься у вічі. Звичайно, колір повинен гармонійно поєднуватися із загальним дизайном і проектом в цілому.
  2. Розмістити анімацію – вона привертатиме увагу відвідувачів сайту, підштовхуючи їх до потрібних дій.
  3. Віддати перевагу читабельним шрифтам. Звичайно, тексти з вензелями виглядають гарно, але футер для такого креативу не є місцем! Тому дуже просто і в стилі класики. Також не забудьте про розмір шрифту – він повинен бути не надто дрібним, щоб користувачеві не потрібно було примружити. І, звичайно, текст має бути виділений максимально контрастним кольором.
  4. Використовуйте більше простору. Хтось скаже, що для футера багато вільного місця не потрібне, а я скажу, що вільний простір у футері сприяє концентрації інформації, яку ви в ньому прописали. Тематичні заголовки, блоки тощо. – Все це спрощує навігацію по підвалу сайту! Якщо говорити простіше, то вільний простір – це ваш плюс, тому що користувачеві зручніше сприйматиме інформацію.
  5. Розмістити заклик до дії або кнопку при натисканні на яку відвідувач потрапляє туди, куди потрібно вам! Адже футер сайту – це фінальна пряма, яка потребує максимальної концентрації. Саме він може стати тим елементом, який утримає увагу відвідувача – підвищить конверсію чи перетворить відвідувача на клієнта!

Як бачите для грамотного оформлення підвалу потрібно не так вже й багато. Просто не потрібно одразу списувати цей елемент сторінки сайту «з рахунків».

Футер інтернет-магазину

Чи відрізняється футер інтернет-магазину від футера інших сайтів?

Чим наповнити футер і скільки має бути інформації – повністю залежить від напряму вашої діяльності! Так, лендінги та сайти-візитки містять у підвалі дуже мало інформації та посилань. Максимум – це контактні дані, заклик до дії.

Однак у випадку з інтернет-магазинами справа інакша. Почну з того, що в меню такого сайту розміщують лише категорії та підкатегорії, що важливо для продажу товарів. Всю інфу інфу поміщати в меню просто не логічно, а значить її виносять у футер.

І тому футер інтернет-магазину часто має досить специфічний вигляд. У ньому може бути інформація:

  • для партнерів та постійних клієнтів;
  • додаткові послуги компанії;
  • посилання на сторінку корпоративного відділу для вирішення індивідуальних питань.

Іншими словами, у футері інтернет-магазину часто вказують вакансії компанії, контакти менеджерів-консультантів, інфу про знижки та програми лояльності, відомості про способи оплати покупок, адреси сервісних центрів, інфу про співпрацю для партнерів та постачальників, а також посилання на FAQ. І, звичайно, у футері інтернет-магазину прописують відомості про компанію, режим роботи офлайн-і онлайн тощо.

Тепер підведу підсумок. Підвал інтернет-магазину від підвалу звичайного сайту відрізняється лише тим, що в ньому більше інформації та більше корисних посилань. При цьому інші вимоги до структури та дизайну ідентичні з футерами інших сайтів. Найголовніше, щоб підвал був помітним, зрозумілим та зручним для користування.

Потрібен сайт, консультація, анімація або графічний дизайн? Лишіть заявку і я з вами зв'яжуся!
Підтримати розвиток ресурсу



Translate »
4468 4463 4455 4370 4364 4352 4347 4295 2960 3004