Сайт — це одна сторінка або група вебсторінок в інтернеті, об’єднана єдиною тематикою: автором чи компанією.
Розглянемо, на які різновиди поділяються вебресурси, що таке лендинг-сайт, квіз, візитка, портфоліо та на які їхні відмінності від багатосторінкових форматів.
Це вебресурс, на якому можна писати докладну інформацію про компанію та її продукцію, а також розміщувати кілька варіантів цільових дій — інтернет-магазин, блог, канал новин, сайт про компанію.
Ресурс із невеликою кількістю інформації, поділеної на блоки, у рамках однієї сторінки — квіз, візитівка, портфоліо або лендинг.
Сайт-візитка — інформаційний ресурс, який розповідає про компанію, її досягнення та кращі роботи, а також надає контактну інформацію. Це така сама візитка, яку вам може, наприклад, запропонувати психолог, але в онлайн-форматі.
Портфоліо — це сайт, що засвідчує професійну діяльність автора та надає приклади робіт фотографа, журналіста чи дизайнера.
Квіз — це інтерактивний формат сайту, що пропонує користувачеві відповісти на кілька питань і дістати подарунок: знижку, участь у розіграші, чек-лист та багато іншого. Квізи часто використовують для швидкого захоплення лідів.
Лендинг, або посадкова сторінка — це односторінковий сайт, який має чітку структуру в блоках — вони мотивують користувача до певної дії: залишити заявку, свої контактні дані або купити продукт.
Лендинг використовується для залучення нового трафіку — для цього запускають рекламні оголошення: контекстна, таргетована чи медійна реклама. Такий сайт не підійде для SEO-просування.
Розглянемо, у чому ж криються суттєві відмінності лендингу від багатосторінкового сайту, і зберемо порівняльну таблицю, яку ви зможете використовувати як чек-лист.
На багатосторінковому сайті користувач переходить зі сторінки на сторінку, вивчаючи інформацію. Потенційний покупець може згорнути ресурс і повернутися через якийсь час — це довгострокова зацікавленість. У такому разі відвідувач найчастіше належить до теплої чи гарячої аудиторії.
Лендинг залучає в той конкретний момент, коли користувач перейшов на сторінку. Весь матеріал тут подано через головні тези та заклик до дії. Інформація має бути зрозумілою та цікавою, щоб людина залишила контакти, оформила замовлення або записалася на ваш вебінар. Відвідувач лендингу — це холодна чи тепла аудиторія.
На багатосторінковому сайті є меню, розділи та посилання для переходу на інші сторінки чи ресурси. Мета — надати відвідувачеві вибір та можливість максимально докладно вивчити всі продукти бренду.
Лендинг — це чітка структура, яка дає змогу прокручувати сторінку вгору чи вниз та перемикатися на блоки через шапку сайту. Мета — утримати увагу відвідувача на одному продукті та стимулювати до виконання цільової дії.
Landing page у класичному розумінні — довга сторінка з великою кількістю блоків: переваги, опис компанії та продукту, фотографії, відео, ілюстрації, інфографіка, вартість товару, відгуки, контактні дані.
Приклад структури лендингу для курсу з безпеки даних:
У блоках можуть бути різні форми заявки: зворотний дзвінок, зареєструватися, переглянути безплатний урок тощо.
У багатосторінковому сайті блоки розподілені на сторінках різної вкладеності: головна сторінка, опис компанії, товари або послуги, переваги, доставка, повернення, відгуки, контакти.
Розподіл блоків на сторінках багатосторінкового сайту з продажу гаджетів: інформація про компанію, доставка, обмін та повернення, оплата, відгуки, контакти та картки товарів.
На багатосторінковому сайті можна зустріти кілька варіантів закликів: оформити заявку, залишити контакти для зворотного дзвінка, передплатити розсилку, купити в один клік.
На лендингу має бути одна цільова дія, щоб відвідувач не заплутався на сторінці та одразу розумів, що від нього хочуть. Якщо ви продаєте товар, використовуйте заклики, пов’язані з покупкою, а якщо хочете отримати контакти користувача, створіть форму для зв’язку: ім’я, телефон або email.
У таблиці вище є кілька пунктів, які ми не розписували в цьому розділі: переваги лендингу та сайту. Почнемо з лендингу.
На посадковій сторінці ви можете докладно розповісти про популярний продукт або запропонувати користувачам групу товарів: бруски чи дошки для будівництва, доставка готової їжі — піца чи суші, комплекти для гімнасток — куля, булава та стрічка.
Користувач одразу бачить вікно заявки або реєстрації, а весь текст на сторінці веде до цільової дії. Якщо відвідувачу цікава пропозиція — він одразу залишить свої контактні дані.
На багатосторінковому сайті людина може переглянути всі сторінки й забути про вашу пропозицію, яка була вказана в рекламному оголошенні або посту.
Якщо хочете протестувати офер або заклики на СТА-кнопках, потрібно лише створити дві версії сторінки й запустити рекламу. Оскільки відвідувачу не потрібно нікуди більше переходити, уже через кілька днів ви дізнаєтесь результат — яка пропозиція чи блок зацікавили користувачів найбільше і, отже, відключити другий варіант.
Налаштування лендингу не займає багато часу. Також вам не потрібно чекати, поки сайт з’явиться в пошуковій мережі. Заходите в рекламний кабінет, додаєте оголошення та посилання на посадкову сторінку — і запускаєте оголошення: у пошукових системах, соціальних мережах, відеохостингу.
Тут варто враховувати правильність налаштування рекламного кабінету та оформлення лендингу. І якщо ви все зробили добре, то незабаром проєкт себе окупити: завдяки швидкому старту й невеликим вкладенням у розроблення.
З лендингом розібралися. А які переваги сайту?
На багатосторінковому сайті можна розмістити докладну інформацію про компанію, товари, варіанти доставки та повернення. Якщо на ресурсі є активна відвідуваність, користувачі залишають коментарі під статтями, пишуть вам через форму зворотного зв’язку або купують товар, то це автоматично піднімає імідж ресурсу. Також багатосторінкові сайти з добре опрацьованою семантикою показуються на перших сторінках пошукових систем, а це все позитивно впливає на рейтинг домену.
Добре опрацьований сайт завжди приводитиме новий трафік — за допомогою реклами чи блогу.
Багатосторінковий сайт дає можливість вести блог або стрічку актуальних новин про компанію, де можна розповідати про нові товари, зміни в продукті або у виробництві, а також порушувати теми, що стосуються вашого бізнесу. Під час написання статей додавайте пошукові запити в текст і заголовки. А для кожної сторінки сайту прописуйте title та description.
Завдяки карткам товарів, стрічці новин та спільним сторінкам можна просувати сайт за допомогою SEO, щоб користувачі знаходили вас ще й за запитами в пошуковій мережі.
У порівняльній таблиці ви могли побачити, що на сайті розміщується будь-яка кількість інформації. На головну сторінку виносять основні тези, а на інших докладно розповідають про послуги, переваги та можливості, які будуть корисні відвідувачеві.
Багатосторінкові сайти викликають у користувачів більше довіри. На це впливає наявність сертифікатів, історії про компанію, відгуки про продукт, цінова політика бренду, контактні дані менеджерів та інша інформація, що підтверджує, що фірма реальна.
Якщо на сайті є можливість залишати коментарі та відгуки про товари, то потенційний клієнт може це вивчити — так простіше зважитися на покупку.
Багатосторінковий сайт просувають за допомогою контекстної та таргетованої реклами, SEO, колаборацій із блогерами чи лідерами думок, email розсилок, месенджерів.
Ось випадки, коли створюють лендинговий сайт створюють.
Рекламувати товари та послуги. На сторінці пропонують доставку готових наборів здорового харчування. Програма харчування залежить від статі та мети клієнта. Є калькулятор, який допоможе вибрати ту, яка найкраще відповідає цілям клієнта. Під кожним меню є фото, короткий опис, вартість та кнопка «Додати до кошика» або «Замовити це меню». Наприкінці є опис доставки та оплати замовлення.
Просувати акції, знижки та розіграші. Акція, де за реєстрацію можна отримати гроші, кешбек до 100 % та подарунки від партнерів компанії.
Отримувати нових підписників. Адже для цього не потрібно створювати цілий багатосторінковий сайт.
Розміщувати лід-магніти. Лендинг сайт — це не тільки реклама продукту, а й подяка користувачам: чек-лист, безплатний вебінар або подарунок.
Приклад лід-магніту на лендингу — пропозиція про отримання чек-листів «Як залучати клієнтів за допомогою YouTube». Це один із відмінних варіантів цільової дії, коли відвідувач готовий надати свої контактні дані.
Лендинг годиться для просування одного продукту чи схожої групи товарів чи послуг. Також він підійде:
На перший погляд здається, що лендинг підходить усім, але це не так. Посадкова сторінка працює тільки тоді, коли ви запускаєте рекламу й у вас є один продукт або група продуктів. В інших випадках краще використовувати сайт.
Ці пункти допоможуть вам вибрати підходящий варіант:
Сайт підходить великому, середньому та дрібному бізнесу, коли на ресурсі необхідно розмістити великий обсяг інформації, товарів чи послуг. Головне — зрозуміти, що саме ви хочете бачити на сайті:
Повноцінний сайт можна поєднати з лендингом. Наприклад, під кожен товар оформити довгу вебсторінку із закликом до дії та запустити рекламу. Відвідувач перейде з оголошення, огляне продукт і зможе ознайомитися з брендом та іншими товарами. Такий варіант сайту зміцнює довіру до вашої компанії.
В іншому випадку можна створити сайт і кілька лендингів під кожен продукт або один товар та акції. Такий варіант трапляється частіше, тому що користувач, переглянувши вашу пропозицію, може вбити назву компанії в пошук та прочитати всю інформацію про вас. А якщо ви надсилаєте інформацію про акцію теплим клієнтам, їм не потрібно відволікатися на інші сторінки — вони вже готові взяти участь і залишити свої контактні дані.
У цій статті ми розібрали переваги та відмінності багатосторінкових та односторінкових сайтів.
Насамкінець хочемо нагадати про важливі моменти під час вибору сайту:
Заповніть форму, щоб замовити послугу по створенню сайта:
Заповніть форму та найближчим часом я з вами зв’яжуся: